Amelia to wirtualna konsultantka, która dzięki sztucznej inteligencji potrafi rozszyfrować, w jakim nastroju jest osoba, z którą rozmawia.
Praca z klientami może być stresująca i niewdzięczna. Ludzie lubią dzwonić do punktów obsługi klienta i zadawać setki pytań tylko po to, aby zdenerwować konsultanta. Rozwiązaniem tego problemu może być zauważalny trend polegający na tym, że duże firmy inwestują w badania nad sztuczną inteligencją tylko po to, aby podnieść poziom obsługi klienta.
Poznajcie Amelię
Wynikiem tego typu inwestycji okazała się Amelia, czyli wirtualna konsultantka. Jej praca polega na obsłudze dzwoniących klientów i odpowiadaniu na ich pytania. Do tego celu Amelia wykorzystuje dostęp do Internetu. Oprócz ogromnej wiedzy Amelia posiada również inna ciekawą cechę – potrafi odgadywać, w jakim nastroju jest jej rozmówca i na tej podstawie dostosowywać swoje odpowiedzi. Tak więc, gdy dzwoniący jest zły lub smutny konsultantka szybko proponuje mu rabat, dodatkową usługę tak, aby załagodzić jego nerwy. W przypadku, gdy zadane pytanie wykracza poza kompetencje Amelii rozmowa zostaje przekierowana do rzeczywistego konsultanta.
Badanie humoru klientów jest niezwykle ważnym elementem dzisiejszego marketingu. Kluczem do sukcesu jest znalezienie sposobu na wpływanie na emocje konsumentów. Sztuczna inteligencja może okazać się tym, co przeniesie marketing na zupełnie inny i nieznany wcześniej poziom.
Na podstawie: www.ipsoft.com
Zobacz także
» Marketing » Wirtualny pracownik obsługi klienta
« E-charytatywność Przenośny miernik zanieczyszczenia powietrza »