Szkolenie i certyfikat IAB DIMAQ – od 1-dniowego Fast-Track do 6-dniowych warsztatów

IAB DIMAQ od A do Z – od praktycznego szkolenia do certyfikacji.

Czym jest projekt DIMAQ pod auspicjami IAB?

IAB DIMAQ to pierwszy w Polsce program standaryzacji i weryfikacji kompetencji digital marketingowych opracowany przez ekspertów branżowej organizacji IAB Polska. Definiuje niezbędny poziom wiedzy i kwalifikacji specjalistów z obszaru marketingu internetowego.

Jak skutecznie przygotować się do egzaminu i stać się posiadaczem certyfikatu IAB DIMAQ?

 

Wybierz 1- lub 2-dniowe szkolenie Fast-Track albo postaw na pełne  4- lub 6-dniowe warsztaty „Digital marketing – IAB DIMAQ krok po kroku”.

Koniecznie zapytaj o szczegółowy program Fast-Track i pełne szkolenie 4-6 dniowe DIMAQ!

 

Główne elementy programu szkoleniowego IAB DIMAQ:

1. Digital Marketing i planowanie kampanii online od A do Z
– rynek reklamy, liczba internautów, podmioty interaktywne

– przegląd narzędzi e-marketera krok po kroku

– modele zakupu/emisji reklamy

– planowanie promocji online – cele, grupa docelowa, planowanie kampanii, wskaźniki

2. Display i video advertising

– formaty (expand, scroll, layer, rich media, in-banner, in-stream, overlay) i kreacje (flash vs html5, specyfikacje, zjawiska banner blindness)

– parametryzacja i monitoring (capping, dwell time, dayparting) do pomiaru efektywności i benchmarków CTR/CPV/CPC

3. Mobile Marketing

– od WWW do aplikacji – projektowanie, optymalizacja, rodzaje aplikacji i systemów operacyjnych w kanale mobilnym, platformy AppStore i Google Play

– reklama mobilna – formaty, rodzaje i analityka mobilna

– niestandardowe narzędzia mobile marketingu (IoT, iBeacons, NFC, itp.)

 

4.  SEM – od strategii w zakresie SEO do reklamy PPC

– działania w zakresie SEO on-page (optymalizacja i content) i SEO off-page (link building)

– Google AdWords krok po kroku – algorytm, dobór słów kluczowych, teksty reklamowe + specyfika działania

5. E-mail marketing w praktyce

– budowanie i pozyskiwanie baz – pojęcia, formy, motywacje i sposoby pozyskiwania danych, rodzaje danych, higiena bazy i segmentacja (w tym RFM) oraz aspekty prawne

– kreacja w e-mail marketingu – mailing, newsletter, testowanie kreacji, SPAM

– pomiar skuteczności i analityka w e-mail marketingu – KPI, OR, CTOR, CTR, delivery rates, odbicia, wskaźniki rezygnacji, etc.

– platformy i narzędzia e-mail marketingowe

6. Social Media i Content Marketing

– od specyfiki i pojęć przez kluczowe platformy komunikacji społecznościowej po publikację contentu (hashtag, social graph, edgerank, video content, konkursy i aplikacje)

– reklama w social media – cele, formaty, rozliczenia, specyfika versus inne kanały

– formaty i dystrybucja treści w ramach content marketingu (rodzaje, przeznaczenie, płatne i bezpłatne formy rozpowszechniania treści)

– efektywność i pomiar skuteczności w ramach social media i marketingu treści

 

7. E-commerce, analityka i UX

– rodzaje platform, rynek, ewolucja i pojęcia (ZMOT, ROPO, showrooming, webrooming, click&collect, customer experience, m-commerce, testy A/B, metoda sortowania kart, click/eye-tracking, heurystyki Nielsena)

– analityka w online (pojęcia, dane, wnioskowanie, narzędzia typu Google URL Builder)

– Google Analytics – mechanika, zakres danych i raporty, wskaźniki i wymiary, defniowanie celów i konwersje, atrybucja

– KPI i analityka kampanii brandingowych (display, wideo) – obliczanie skuteczności i interpretacja wyników

– koncepcje usability, dostępności oraz narzędzia i pomiar UX

8. Wiedza dla zaawansowanych – co warto wiedzieć przed certyfikacją, by zapewnić sobie tytuł „Digital Marketing Professional”?

– ewolucja e-marketingu – multiscreening i smartfonizacja, multi- i omnichannel

– wideo z vlogerami, youtuberami i influencerami, w tym sieci MCN oraz platformy VOD, reklama liniowa i nie-liniowa oraz telewizja hybrydowa

– narzędzia analityczne, social listening i monitoring – specyfika, różnice, zastosowanie (SoTrender, Brand24, Facebook Insights, itp)

– programmatic / RTB – kluczowe pojęcia (DSP, SSP, DMP, AdExchange, passback, 1st/2nd/3rd party data) i mechanika działania (rodzaje aukcji, modele rozliczeń)

– prawo w internecie – kluczowe ustawy, zapisy i interpretacje; nieuczciwa konkurencja i specyficzne dla branż zapisy odnośnie reklamy online

 

Trener IAB DIMAQ – Artur Maciorowski

Jednym z zaledwie kilku certyfikowanych trenerów jest Artur Maciorowski, który począwszy od 2016 roku przygotowuje grupy e-marketerów oraz marketingowców,  jak i osoby z branży internetowej do procesu certyfikacji.  Przez cały 2016 rok 100% uczestników warsztatów, którzy podeszli do egzaminu może się poszczycić się statusem posiadacza certyfikatu IAB DIMAQ.

DIMAQ IAB trener certyfikowany Artur Maciorowski

 

 

 

 

 

Dlaczego warto zdecydować się na szkolenie przed egzaminem z certyfikacją?

  1. Praktyczne porady: Jak przygotować się do egzaminu? Przykładowe pytania, rozumienie i interpretacja poleceń, omówienie specyfiki egzaminu
  2. Wskazanie konkretnych źródeł wiedzy – skąd czerpać informacje? Poznaj polecane materiały, odbierz pakiet pomocnych e-booków i poradników, poznaj linki i narzędzia kluczowe do przygotowania się do procesu certyfikacji.
  3. Pytania i odpowiedzi – jak czytać i zrozumieć pytania oraz umiejętnie udzielać odpowiedzi? (nazewnictwo, opcje wyboru, kategorie pytań, wygląd panelu certyfikacyjnego, etc.)
  4. Próbny test w praktyce – nagroda dla zwycięzcy!