KLM zakup biletu

Kup bilet via Facebook lub Twitter

20-05-2014 | Marketing

Holenderska linia lotnicza KLM z początkiem marca 2014 roku umożliwiła swoim klientom zakup biletu bezpośrednio przez platformę Facebook oraz Twitter.

To kolejny eksperyment tej linii na tym polu. Wcześniej mieliśmy okazję widzieć niekonwencjonalny sposób odpowiedzi pracowników na pytania pojawiające się ze strony użytkowników Twittera. Polegało to na odpowiednim ustawieniu pracowników, z których każdy trzymał jedną literę i wspólnie tworzyli jeden wielki napis, który wędrował w postaci grafiki lub wideo na portal.

Następnym krokiem była możliwość wyboru miejsca obok znajomego, który podróżował tym samym lotem. Dzięki integracji z kontem LinkedIn była możliwość sprawdzenia listy osób na pokładzie i wyboru miejsca obok osoby, która ujawniła się jako podróżująca tym lotem.

Serial społecznościowy trwa dalej. Dzięki aplikacji Soldsie i konwersacji za pośrednictwem Facebooka czy Instagrama użytkownicy mają okazję nabyć produkty z kategorii moda zostawiając po prostu komentarz pod zdjęciem. Zakup biletu jest już bardziej skomplikowany i wymaga specjalnego procesu. Dlatego na potrzeby tego projektu trzeba było zaangażować więcej środków, zasobów i zmienić ścieżkę zakupową.

KLM już wcześniej oferował zestaw usług, które umożliwiają szybki kontakt w sprawie rezerwacji, jej zmiany czy wyboru miejsca lub odprawy bagażowej z uwzględnieniem popularnych platform społecznościowych.

Firma dysponuję zespołem 130 agentów w mediach społecznościowych, którzy koordynują zakup biletów za pośrednictwem Facebooka i Twittera. Po wyborze lotu, użytkownik otrzymuje indywidualny link na swojej skrzynce Facebooka lub Twittera by w kilku prostych krokach mógł sfinalizować transakcję i opłacić bilet. Po tym kroku wysyłana jest kolejna wiadomość z potwierdzeniem rezerwacji.

Takie podejście przede wszystkim eliminuje potrzebę nawigacji po serwisie firmowym KLM, a przede wszystkim pozwala w szybki i prosty sposób wykorzystać znajomą powszechnie platformę społecznościową do zakupów. Przy tym jest okazja na zwiększenie przychodów wychodząc poza klasyczny projekt WWW.

Więcej na www.klm.com

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...
Pin It

Zobacz także

»