Zara wdraża globalnie aplikację rozszerzonej rzeczywistości (AR) w swoich 120 flagowych sklepach na całym świecie począwszy od 18 kwietnia.
Flagowa marka Inditexu – Zara wprowadza na rynek mobilną aplikację rozszerzonej rzeczywistości, dzięki czemu klienci stojący w pobliżu wybranych monitorów mogą oglądać wirtualne modelki noszących oferowane ubrania. Co więcej będzie istniała także opcja zakupu towaru za pośrednictwem aplikacji.
Zara rozpocznie wdrażanie technologii w II połowie kwietnia w około 120 swoich sklepach. Zakupy klientów Zary mają być dostarczone ze sklepu dostarczonego wprost do ich domów,
Dwutygodniowa inicjatywa pozwoli klientom, którzy pobrali aplikację ZARA AR, na nie tylko obejrzenie modeli i modelek na ekranach, ale nawet rozmowę z nimi.
Inicjatywa AR jest częścią szerszej strategii Inditex w kierunku digital marketingu. W styczniu tego roku firma zwiększyła zaangażowanie robotów w swoich łańcuchach logistycznych.
Zara nie jest pierwszą marką modową inwestującą w technologię AR. Firma Burberry dodała funkcjonalność AR do swojej aplikacji we wrześniu zeszłego roku, a marki takie jak Rimmel i Gap także uruchomiły swoje inicjatywy AR, aby zachęcić klientów do wirtualnego testowania produktów.
Oprócz umożliwienia zakupów online, aplikacja oferuje narzędzie do dzielenia się doświadczeniami w mediach społecznościowych, zachęcając użytkowników do robienia i przesyłania zdjęć modeli z hologramem.
Więcej na www.zara.com
Zobacz także
« Luksusowe technojeansy XXI wieku IoT w walce z marnowaniem żywności »