10 wysoko cenionych, innowacyjnych pomysłów, które mają szanse na ewolucję biznesu w różnych kategoriach i dziedzinach….
1. Elektryczne rowery Fiata
Włoski Fiat pokazał swoje ekologiczne oblicze i faktyczną troskę o komfort swoich klientów na terenie Hiszpanii. Oferując elektryczne rowery w czasie oczekiwania na swój wymarzony model Fiata 500.
Usługa wypożyczania rowerów jest dostępna w kilku hiszpańskich miastach przy współpracy z firmą Trek. Od klienta nie jest pobierana żadna opłata za wypożyczenie elektrycznego środka transportu.
Użytkownik takiego roweru może, po jednorazowym załadowaniu akumulatora, przejechać do 70 km. Celem uruchomienia tego projektu było pokazanie świadomości problemów ekologicznych i włączenia się marki Fiat w projekt promowania zrównoważonej gospodarki zasobami naturalnymi i emisji zanieczyszczeń do atmosfery.
Jest duża szansa na to, by projekt został wdrożony również w innych krajach Europy.

Fiat i ekologia – elektryczne rowery dla klientów oczekujących na swój model Fiat500
2. Wegetariański rzeźnik
De Vegetarische Slager — wegetariański rzeźnik, otworzył swój sklep w Hadze i oferuje smakowite substytuty mięsa, oparte na pożywnych ziarnach popularnego łubinu.
Receptury dla wegetarian zostały opracowane przez zespół holenderskich naukowców i szefów kuchni, tak by zagwarantować klientom produkt zdrowy, bogaty w proteiny i smaczny.
De Vegetarische Slager targetuje swoją ofertę do osób mocno zmotywowanych do ochrony niewinnych zwierząt, skłonnych zapłacić tą samą cenę za łubin, co za oryginalny produkt mięsny. P
omysł jest ciekawy i ma szanse na dynamiczny rozwój, podążając wraz z nurtem nowych trendów na niejedzenie mięsa.
Istnieją już bezmięsne poniedziałki, grupowe rzucanie jedzenia mięsa, więc może wkrótce w ofercie kulinarnej większych miast pojawi się także smakowity łubin…
3. Bielizna w prenumeracie
Panty by Post to kanadyjska inicjatywa, oferująca wybór kobiecej bielizny w systemie subskrypcyjnym. Klientki mogą składać pojedyncze zamówienia, ale gratką są te na 3, 6 lub 12 miesięcy.
W przypadku „prenumeraty” rocznej, co miesiąc otrzymują nową parę rajstop, estetycznie zapakowaną i dostarczoną na wskazany adres.
Wydaje się, że system subskrypcyjny ma się lepiej niż kiedykolwiek, podczas gdy klienci cenią sobie nie tylko wygodę, ale także własny czas.

Panty by Post – bielizna w modelu subskrypcyjnym
4. Mikro-ochotnicy na żądanie
Firma z San Francisco – Sparked by The Extraordinaries, to w rzeczywistości platforma internetowa skupiająca altruistów chętnych służyć i wspierać jakąś organizację czy sprawę pożytku publicznego.
Platforma umożliwia nieodpłatne znalezienie ekspertów w określonych dziedzinach, którzy swoją wiedzą i doświadczeniem, pomagają w realizowaniu zadań na rzecz danej organizacji non-profit.
Zadania zazwyczaj mają mały kaliber, ale ich suma robi się naprawdę duża, gdyż platforma skupia wiele różnych organizacji poszukujących chętnych do pomocy.
Przykładowym zadaniem może być przetłumaczenie tekstu lub pomoc w wybraniu nowego wzoru logo.
5. Wspomnienia online
1000Memories to internetowa przestrzeń przeznaczona do przechowywania wspomnień rodziny i przyjaciół o zmarłej osobie.
Serwisy dedykowane gromadzeniu tego typu informacji działają w oparciu o źródła zewnętrzne. Sami użytkownicy zasilają ich zasoby.
Koncepcja 1000Memories świetnie wpisuje się w najnowsze trendy publikacji w sieci.
6. Warsztat samochodowy na kółkach
Green Garage z Kolorado specjalizuje się w tzw. “green-tuning’u” (z ang. Zielony tuning), co w zasadzie oznacza zmniejszoną emisję spalin i niższe koszty eksploatacji.
Rzecz dzieje się dzięki wykorzystaniu części gwarantującym oszczędność energii oraz naprawie produktów. Zainteresowany klient musi jedynie wykonać telefon i zamówić zieloną usługę.
Spod jego domu jest odbierany samochód, tuningowany i następnie odstawiany na pierwotne miejsce.
Spektrum możliwości poprawy dbałości o środowisko w branży motoryzacyjnej jest naprawdę duże. To jest zaledwie jeden z możliwych przykładów, rozsądnego podejścia do wykorzystania środków.
7. Pożyczka online
Kabbage to firma zajmująca się pożyczkami dla sprzedawców eBay.
Sprawdzając ID sprzedawcy, jego aktywność i historię, firma umożliwia złożenie aplikacji mającej rozpocząć proces włączenia oferenta do bazy pożyczkobiorców.
Firma jest w stanie w trybie natychmiastowym rozpatrzyć wniosek o pożyczkę na bazie danych dostępnych online takich jak ruch na stronie, przychody, historia kredytowa i inne.
Po kilku zaledwie minutach wnioskujący o pożyczkę otrzymuje pieniądze na konto przelewem PayPal. Jest to zupełnie nowa nisza dla branży finansowej, kierująca swoją ofertę do małych firm.
8. Interaktywna poczekalnia
Usługa 1-2-3-Go! firmy TechnowaiT jest zaprojektowana z myślą o pacjentach czekających na wizytę u lekarza.
Dzięki jej dostępności osoby te, mogą w bardziej efektywny i przyjemny sposób spędzić czas oczekiwania na swoją kolej.
Pacjent rozpoczyna swoją drogę od rejestracji i otrzymania numerka wskazującego kolejność przyjęć u danego specjalisty.
Następnie może się udać gdziekolwiek, byleby był dostępny via telefon.
Może on także sprawdzić pozostały czas oczekiwania i ilość pacjentów przed nim, za pośrednictwem interaktywnego systemu.
Dzięki temu zamiast bezczynnie spędzać czas przed gabinetem lekarskim, ma szansę załatwić prywatne sprawy i zdążyć wrócić na czas do placówki medycznej.
9. Pop-upowe sklepy
Na przestrzeni ostatnich kilku lat, byliśmy świadkami wykorzystywania pop-up-owych sklepów przez niemal każdą firmę odzieżową, zaczynając od Gap, a kończąc na Louis Vuitton.
Celem tego rodzaju przedsięwzięć było promowanie nowej linii odzieżowej lub zwrócenie uwagi na niższe, outletowe ceny.
Clemens en August’s, to firma z Monachium, której produkty można kupić zaledwie dwa razy w roku właśnie w pop-upowych sklepach.
Sklep firmy wyrusza w trasę, umożliwiając wielu zainteresowanym klientom nabycie produktów w dogodnym miejscu i czasie, acz w limitowanej czasowo formie.
10. Lemoniada fair-trade
LemonAid to napój organiczny zrobiony z kilku składników – wszystkie kupione w ramach fair trade.
Niektóre składniki np. pochodzą z niewielkich poletek uprawnych w Brazylii, inne z Paragwaju, wszystkie jednak zostały wyprodukowane nie tylko w sposób ekologiczny, ale także bez nieuczciwego wykorzystywania taniej siły roboczej.
Nie tylko Lemoniad płaci swoim dostawcom wyższe, niż rynkowe ceny, ale także znaczną część własnych przychodów przekazuje na dofinansowanie rozwoju tego typu produkcji w krajach rozwijających się i biednych.
Z każdej sprzedanej butelki napoju, część pieniędzy trafia z powrotem do kraju skąd pochodziły wykorzystane do produkcji składniki.
Na podstawie: TrendWatchingZobacz także
» Premium, Slider-home » TOP10 INSPIRACJI