KLM testuje rozpoznawanie twarzy, aby przyspieszyć wejście na pokład samolotu. Ekspertymentalne testy linia lotnicza zapoczątkowała w Amsterdamie.
Ostatnie miesiące dostarczają szeregu ciekawych informacji o wykorzystaniu technologii rozpoznawania twarzy w różnych branżach. Swoje testy realizuje branża turystyczna (analizują zainteresowanie różnymi aktywnościami) czy branża telewizyjna monitorując angażowanie widzów w emitowane programy. A nawet chatboty starają się być doskonalone w oparciu o tę technologię, by lepiej dostosowywały emocjonalny przekaz.
KLM rozpozna twoją twarz
Teraz także KLM łącząc siły w z lotniskiem Schiphol w Amsterdamie pragnie przyśpieszyć proces obsługi pasażerów dzięki szybszemu wejściu na pokład. Nie bez znaczenia pozostaje także aspekt bezpieczeństwa w tak wrażliwych miejscach jak właśnie porty lotnicze.
Eksperyment będzie trwał przez 3 miesiące. Do eksperymentu została wytypowana konkretna bramka (gate), a pasażerowie są uprzednio proszeni o zarejestrowanie z odpowiednim wyprzedzeniem by umożliwić sprawne skanowanie twarzy. Usługa eliminuje konieczność skanowania kart pokładowych czy paszportów. Kontrola tożsamości i bezpieczeństwa jest w pełni zabezpieczona nową technologią.
Linie i porty adaptują nowe technologie
Cały projekt ma na celu sprawdzenie wydajności systemu pod względem szybkości obsługi, wiarygodności danych i przyjazności obsługi.
Linie i porty lotnicze na całym świecie szukają sposobów na zastosowanie nowych technologii, które mogłyby usprawnić proces obsługi w terminalach. Cel jest prosty – ma być szybciej, bezpieczniej i łatwiej dla każdej z zainteresowanych stron.
więcej na www.news.klm.com
Zobacz także
« Suknia z osobistych danych Jak zidentyfikować najlepsze ceny w e-commerce? »