• Rys 1. Wirtualne zaproszenia na prawdziwe lody – alians Facebook, Unilever i Starbucks

Lody via FB

20-05-2014 | IDEA

Użytkownicy największego serwisu społecznościowego mogą już teraz przesyłać sobie nawzajem prawdziwe kwiaty, słodycze czy napoje. Teraz ta lista została poszerzona o lody. Co najważniejsze – w ramach promocji aliansu biznesowego Starbucks i Unilever są one rozdawane bezpłatnie użytkownikom Facebooka.

W lipcu szczęśliwi amerykańscy internauci mieli szansę na bezpłatne kupony upoważniające do odebrania bezpłatnej porcji lodów w kawiarniach Starbucks. Co godzinę do rąk internautów trafiało ponad 800 darmowych zaproszeń.

Aby otrzymać kupon należało jedynie odwiedzić promocyjną stronę umieszczoną w ramach serwisu Facebook z początkiem każdej godziny i… wykazać się zręcznością. W ciągu zaledwie kilku chwil pula kuponów została „wyklikiwana”. Szczęśliwi posiadacze zaproszeń mieli szansę przesłać je wybranej osobie lub po prostu zachować na własny użytek.

 Rys 1. Wirtualne zaproszenia na prawdziwe lody – alians Facebook, Unilever i Starbucks

Rys 1. Wirtualne zaproszenia na prawdziwe lody – alians Facebook, Unilever i Starbucks

Wirtualny kupon to przepustka do gratisowej porcji nowego produktu Starbucks Ice Cream oferowanego w 4 smakach: Caramel Macchiato, Mocha Frappuccino, Java Chip Frappuccino i Coffee.

Kupony były limitowane – jeden na użytkownika. W każdym razie pula 20.000 zaproszeń dostępnych w ciągu dnia budziła wyobraźnię użytkowników.

Z marketingowego punktu widzenia, działania “wielkiej trójki marek” stanowią przykład ciekawego sojuszu. Z jednej strony wprowadzamy nowy produkt na rynek (lody Unilevera) dostępny w kawiaraniach Starbucks. Z drugiej jest to przykład zainteresowania i popularności serwisów społecznościowych jako nowego kanału dystrybucji akcji kuponowych. Tym razem los uśmiechnął się do amerykańskich użytkowników Facebooka…

Więcej na:
www.starbucksicecream.com
apps.facebook.com/starbucksicecream

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...
Pin It

Zobacz także

« »