Reklama zrobiona z deszczu

20-11-2014 | IDEA

Filipińska linia lotnicza Cebu Pacific stworzyła w Hong Kongu reklamę widoczną tylko podczas opadów deszczu. Ma ona promować Filipiny i skłaniać turystów do odwiedzenia tego kraju.

Podczas monsunów Hong Kong zalany jest deszczem. Jest to czas, kiedy mieszkańcy najchętniej biorą urlop i szukają miejsc nieco bardziej pogodnych. Korzystając z okazji filipińskie linie lotnicze Cebu Pacific stworzyły uliczną reklamę, która widoczna jest tylko podczas opadów.

Niewidzialny spray

Pomysłodawcom całego przedsięwzięcia jest agencja kreatywna Ogilvy Asia, która do stworzenia reklamy wykorzystała specjalny spray widoczny tylko po kontakcie z wodą. Grafika zawiera również kod QR, dzięki któremu można uzyskać więcej informacji odnośnie oferty linii lotniczej i zniżek, jakie przygotowała dla swoich klientów wybierających Filipiny. Wystarczy tylko zeskanować kod przy pomocy smartfona. Twórcy reklamy informują, że po stworzeniu i upublicznieniu całego projektu ilość rezerwacji wzrosła o 37%.

Liczy się pomysł

Najciekawszą rzeczą odnośnie kampanii jest fakt, że bez ingerencji technologii cyfrowej udało się w tak skuteczny sposób ukierunkować myśli turystów na konkretny kraj. Podobny marketing był już wykorzystywany przez La Redoute w projekcie Le Billboard Météo. Dzięki obserwacji lokalnej pogody marka odzieżowa dostosowywała rodzaj ubrań reklamowane na billboardach. Korzystała ona jednak do tego ze specjalnego algorytmu komputerowego. Cebu Pacific osiągnęło swój sukces marketingowy tylko poprzez kreatywne podejście i zauważenie potrzeb klientów.

Na podstawie: www.cebupacificair.com

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...
Pin It

Zobacz także

« »