Brytyjski “Marketing Magazine” skoncentrował się wyłącznie na sektorze FMCG wskazując produkty, które konsumenci – bez żalu z ich strony – pożegnaliby ze sklepowych półek. Teraz rozpocznie się głosowanie i komentowanie wyselekcjonowanych przez szacowny tytuł marek.

Rys 1. Top 10 zbędnych produktów, Marketing Magazine UK
1. Andrex “On the go” – papier toaletowy
Zwykły papier toaletowy ale zwinięty w nietypową tubę. Według sarkastycznego komentarza magazynu – prawdopodobnie największa innowacja od czasu wynalezienia kąpielowej gąbki przez Rzymian. Sceptycy twierdzą, iż wersja „on the go”, czyli papieru dla mobilnych jest zbytkiem na który wielu nie stać…
2. Oakland – jaja w wersji instant
Dla tych którzy mają pecha lub stres związany z wysokim prawdopodobieństwem rozbitych jaj po przyniesieniu opakowania do domu, istnieje możliwość zakupu ich w… płynie. Według informacji z farmy Oakland, świeży jajeczny płyn w kartonie jest pełnowartościowy i nadaje się do przyrządzenia wszelkich potraw. Świeżość gwarantowana przez 21 dni. Z ciekawostek – 10 jaj to około pół litra płynu…
3. Tesco gotowe danie – 2 pieczone ziemniaki z serem
Za niespełna 2 brytyjskie funty można nabyć gotową potrawę – obrane i uprzednio ugotowane ziemniaki z serem. Tytuł porównuje ten pomysł do innego, „podobnie trafionego” walentynkowego prezentu brytyjskiej sieci – żaby umiejscowionej w tylnej części ciała…
4. Naleśnik w butelce
Szczęśliwie jeszcze w wersji surowej. To znaczy do sproszkowanego wariantu należy dodać wodę, wymieszać i smażyć jak głosi instrukcja na opakowaniu…
5. Marks & Spencer – kanapka z dżemem
Brytyjska sieć z modą postanowiła wyróżnić się w niekonwencjonalny sposób. Otóż wygłodzeni nabywcy mogą w cenie 0,75 funta kupić gotową kanapkę z dżemem zapakowaną w specjalnym, kartonowym pudełku…
6. Dettol – antybakteryjne ścierki do podłogi
W cenie 2,7 funta do nabycia są jednorazowego użytku ścierki antybakteryjne przeznaczone do mycia podłogi. Magazyn powątpiewa w ten marketingowy zabieg sugerując, iż mało kto jada na Wyspach z podłogi…
7. Dairylea Dunkers
Plastikowy słoik z pokrywką foliową to pomysł na popularny lunchbox dla uczniów. Założeniem jest dostarczenie jedno- lub wielorazowego użytku opakowań na lunch.
8. Garnier Nutritionist Caffeine Eye Roll-on
Krytyka żeńskiej części redakcyjnej pisma dotyka zbędnego ponoć użycia napoju kawowego do utrzymania okolic oczodołów w dobrym stanie. Panie zauważają, iż wydatek 5 funtów to o wiele za dużo. Taniej i efektywniej było po prostu samemu poświęcić część gorącej kawy o poranku do zabiegów kosmetycznych…
9. Innocent Thickies – śniadanie w butelce
Kolejny pomysł marketerów to przeniesienie stałych substancji odżywczych do zwykle dedykowanych płynom – butelek. “Fruit Tower” to marka, która ma ułatwić amatorom płatków śniadaniowych konsumpcję ulubionego dania. Do butelki należy po prostu wlać mleko…
10. Caffeine-Free Diet Coke
W procesie innowacji – jak zauważa Marketing Magazine – niektórzy zapędzają się o krok za daleko. Po dietetycznej koli, obecnie oferowana jest wersja dietetyczna, bezkofeinowa… Aż starch pomyśleć co czeka nas wkrótce i czy będzie to jeszcze kola…
Na podstawie: Marketing MagazineFoto: https://www.flickr.com/photos/calciostreaming/14661119385
Zobacz także
» IDEA » Top 10 zbędnych produktów 2009