Muzyczne festiwale sprzyjają niestandardowym działaniom marketingowym i umacnianiu świadomości marek na bardzo wiele sposobów. Jednym z nich były pralnie samoobsługowe dla zgromadzonych na kilkudniowym festiwalu muzycznym fanów.
Podobną ideę, ukierunkowaną na wielkoduszność i społeczną aktywność, wdrożyła w życie firma Metod. Ten producent środków piorących wyruszył w trasę ulicami Nowego Jorku zachęcając ludzi do dobroczynności i oddawania zbędnych ubrań na rzecz potrzebujących. Nowojorczycy mogą przekazać swoje ubrania do przeszklonej pralni na kółkach. Tam są też prane, odświeżane i przygotowywane do przekazania ubogim. Jedynym wymogiem przyjęcia ubrań w ramach organizowanej akcji, jest ich niewielki stopień zużycia. Kwestia ich świeżości pozostaje w rękach ekspertów od prania z firmy Method…

Rys 1. MethodHome – mobilna, dobroczynna pralnia
Ciężarówka-pralnia ma wyznaczoną trzydniową trasę i pracuje od 10:00 do 18:00. Celem załogi podróżującej ciężarówką jest również zachęcanie przechodniów do spontanicznego oddawania części garderoby. Także tej, którą mają na sobie!
Pierwszych dwustu darczyńców zostanie nagrodzonych darmowym detergentem do prania
– oczywiście firmy Method. Częścią nowej kampanii firmy jest również „stacja zdjęciowa”, z próbkami produktów, grami i nagrodami. Podczas akcji, mają pojawić się również specjalni goście, w tym celebryci, którzy umilą czas darczyńcom.
Połączenie praktycznej pralni z możliwością zrealizowania dobrego uczynku wydaje się być idealnym zestawem nie tylko dla samej marki. To także odpowiedź na potrzeby nowej kategorii konsumentów, którzy poszukują wyższych wartości niż jedynie materialne. Marka pomaga klientom, klienci pomagają organizacjom dobroczynnym, a finalnym efektem jest satysfakcja klientów z samych siebie i z marki, która im stworzyła taką możliwość…
Więcej na www.methodhome.com
Foto: https://www.flickr.com/photos/stevendepolo/5344741923/
Zobacz także
» IDEA » Mobilna pralnia
« Tymczasowy tatuaż wybawieniem dla cukrzyków Biosensitive tattoo monitoruje stan zdrowia »