Tryvertising Shiseido

Tryvertising kosmetyczny

20-05-2014 | IDEA

Nie każdy jest ekspertem od wizerunku, ale to już wydaje się być kwestią czasu… Właśnie pojawił się na rynku nowatorski pomysł digital makeup mirror, tj. luster przetwarzających cyfrowo obraz twarzy i pomagających w doborze optymalnego makijażu.

Nowość pochodzi z Japonii, a stoi za nią znana marka kosmetyczna Shiseido. Premiera tego wynalazku odbyła się w lutym w Tokyo w Takashimaya. Digital Cosmetic Mirror pozwala na testowanie kolorowych produktów bez aplikowania ich bezpośrednio na skórę, co w kulturze japońskiej ma istotne znaczenie. Nie ulega wątpliwości, że walory higieniczne również odgrywają tu znaczącą rolę, podnoszącą rangę wynalazku.

Rys 1. Digital Cosmetic Mirror – wirtualne lustra w ramach koncepcji tryvertising

Rys 1. Digital Cosmetic Mirror – wirtualne lustra w ramach koncepcji tryvertising

Klientki za pomocą specjalnej lustrzanej kamery skanują własną twarz i generują zestaw rekomendowanych rodzajów produktów i make-upów. Używając ekranu dotykowego mogą jednym ruchem nałożyć poszczególne elementy makijażu na własną, zeskanowaną twarz. Dodatkową zaletą jest to, że klientki mogą w czasie rzeczywistym oglądać proces nakładania poszczególnych produktów, co dodatkowo odgrywa rolę szkoleniową. Różne kolory i formy makijażu równie szybko mogą zostać usunięte z twarzy, za pomocą jednego zaledwie przycisku. Po zabawie w wizażystę można wydrukować zdjęcia bez makijażu (lub raczej przed aplikacją produktów) i z różnymi typami makijażu. Ocena najlepszych zdjęć ułatwia podjęcie optymalnej decyzji i minimalizuje dysonans pozakupowy.
Powyżej zostały przedstawione pozytywy cyfrowego lustra z punktu widzenia klienta. Ale to nie wszystko. Każdy, kto choć raz odwiedził jedną z sieci perfumerii typu Sephora wie jak duża ilość produktów-próbek jest zużywana w procesie samego testowania. Dla producentów i dystrybutorów kosmetyków niewątpliwie może to być istotny element cięcia kosztów…
Więcej na www.shiseido.co.jp

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...
Pin It

Zobacz także

« »