Nie każdy jest ekspertem od wizerunku, ale to już wydaje się być kwestią czasu… Właśnie pojawił się na rynku nowatorski pomysł digital makeup mirror, tj. luster przetwarzających cyfrowo obraz twarzy i pomagających w doborze optymalnego makijażu.
Nowość pochodzi z Japonii, a stoi za nią znana marka kosmetyczna Shiseido. Premiera tego wynalazku odbyła się w lutym w Tokyo w Takashimaya. Digital Cosmetic Mirror pozwala na testowanie kolorowych produktów bez aplikowania ich bezpośrednio na skórę, co w kulturze japońskiej ma istotne znaczenie. Nie ulega wątpliwości, że walory higieniczne również odgrywają tu znaczącą rolę, podnoszącą rangę wynalazku.
Klientki za pomocą specjalnej lustrzanej kamery skanują własną twarz i generują zestaw rekomendowanych rodzajów produktów i make-upów. Używając ekranu dotykowego mogą jednym ruchem nałożyć poszczególne elementy makijażu na własną, zeskanowaną twarz. Dodatkową zaletą jest to, że klientki mogą w czasie rzeczywistym oglądać proces nakładania poszczególnych produktów, co dodatkowo odgrywa rolę szkoleniową. Różne kolory i formy makijażu równie szybko mogą zostać usunięte z twarzy, za pomocą jednego zaledwie przycisku. Po zabawie w wizażystę można wydrukować zdjęcia bez makijażu (lub raczej przed aplikacją produktów) i z różnymi typami makijażu. Ocena najlepszych zdjęć ułatwia podjęcie optymalnej decyzji i minimalizuje dysonans pozakupowy.
Powyżej zostały przedstawione pozytywy cyfrowego lustra z punktu widzenia klienta. Ale to nie wszystko. Każdy, kto choć raz odwiedził jedną z sieci perfumerii typu Sephora wie jak duża ilość produktów-próbek jest zużywana w procesie samego testowania. Dla producentów i dystrybutorów kosmetyków niewątpliwie może to być istotny element cięcia kosztów…
Więcej na www.shiseido.co.jp
Zobacz także
» IDEA » Tryvertising kosmetyczny