• Rys 2. Społecznościowa tapeta w biurze Mashable
  • Rys 1. Album zdjęciowy SPS

Społecznościowy portret

20-05-2014 | IDEA

Wyznacznikiem popularności i wirtualnego statusu jest ilość posiadanych „kontaktów”. Niektórzy odczuwają potrzebę posiadania swoich wirtualnych aktywów także w wersji zmaterializowanej – album, plakat czy nawet tapeta z wizerunkiem swoich fanów lub znajomych…

Trwający boom social media oznacza odnowienie, nawiązanie lub zacieśnienie więzi społecznościowych.

Rys 1. Album zdjęciowy SPS

Rys 1. Album zdjęciowy SPS

Przekłada się to zwykle na wizerunek osób wraz z opisem umieszczonym w zakładce „profil”. Bogactwo i koloryt albumów zdjęciowych może zostać wykorzystany w kreatywny sposób: jako radosny przypominacz o tych, których się zna czy swoiste świadectwo własnej pozycji online.

Tę ideę eksploatuję Social Print Studio – firma zajmująca się materializowaniem „własnej” popularności w postaci analogowych zdjęć pobranych z albumu użytkownika serwisu społecznościowego.

Social Print Studio opracowało mechanizm pozwalający na pobranie nieograniczonej liczby zdjęć przyjaciół lub fanów z profilu na Facebooku, Twitterze, czy – mniej popularnego w Polsce – serwisu blogowego Tumblr. Te z kolei zostaną wykorzystane do stworzenia kolorowych plakatów w formie drukowanej. Alternatywą do plakatu są nalepki i drukowane albumy.

Firma w ramach swojego rozwoju zrobiła jeszcze jeden krok naprzód. Nawiązała współpracę z serwisem Mashable i stworzyła dla nowojorskiego biura specjalną tapetę składającą się ze zdjęć fanów zgromadzonych w profilu na Facebooku. Tym samym powstała największa na świecie faktycznie istniejąca ściana Facebooka!

Wraz z rozwojem popularności profili i fanpage’ów na Facebooku, z pewnością pojawi się i wśród polskich e-marketerów pokusa „zmaterializowania” popularności.

Rys 2. Społecznościowa tapeta w biurze Mashable

Rys 2. Społecznościowa tapeta w biurze Mashable

Dlatego też zawczasu warto odwiedzić serwis Social Print Studio by sprawdzić pełne spektrum możliwości migracji ze społecznościowego świata online w kierunku tradycyjnego offline’u. Zapewne kwestią czasu będzie nowy wystrój korytarzy czy sal konferencyjnych uskuteczniany przez bardziej nowoczesne firmy i agencje…
Więcej na www.socialprintstudio.com
Foto: https://www.flickr.com/photos/lolololori/2343992441/

Pin It

Zobacz także

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

« »