Vook to projekt, który z aktualnymi trendami prezentuje podejście do sposobu publikacji książek. Łączy w sobie oczywiście tekst, video i social networking, gwarantując pełniejsze i odmienne doświadczenia związane z zagłębianiem się w lekturę.
Vook to hybryda łącząca książkę z video, dostępna zarówno online, jak również w postaci aplikacji na telefon komórkowy. Dzięki niej możliwa jest prezentacja krótkich klipów, opracowanych specjalnie dla poszczególnych tytułów, urozmaicających cyfrowy tekst prezentowany online lub w wersji mobilnej.
Zadaniem filmików video jest urozmaicanie i wzbogacanie fabuły książki, wprowadzanie czytelnika w świat fikcyjnych przeżyć opisywanych tekstem. Także praktyczna prezentacja typu “zrób to sam” jest dołączana do książek o charakterze poradnikowym, np. książek kucharskich. Vook Reader w wersji online umożliwia interakcję z innymi czytelnikami, dzięki wbudowanym funkcjom typowym dla social media.
Debiut Vook mial miejsce w ubiegłym roku w październiku. Firma zawarła szereg partnerstw. Początkowo z Simon i Schuster rozpoczęła od czterech publikacji. Obecnie usługa została rozszerzona na kolejne pozycje książkowe Wydawnictw Hachette Filipacchi Media i HarperCollins. Na dzień dostępne jest już dwadzieścia pięć tytułów książkowych różnych kategorii, od romansów po thrillery, wzbogaconych o wersję video i social media. Ceny tych książek wahają się od 2,99 do 16,99 dolarów za jedną pozycję.
W ostatnim czasie firma wdrożyła kolejny moduł do samodzielnego zarządzania publikacjami przez wydawców, nazwany MotherVook. Umożliwia ona tworzenie książek w wersji mix-media we własnym zakresie. Rozszerza również współpracę z firmą produkującą video TurnHere w celu zwiększenia pojemności plików filmowych i dynamiki powstawania nowych tytułów w tej nowatorskiej formule.
Wiecej na www.vook.com