E-commerce w slumsach

06-11-2016 | Konsument

Internetowy projekt SnapDeal znalazł sposób na dotarcie do najbardziej izolowanej grupy klientów w Indiach.

Indie to kraj bardzo zróżnicowany pod względem zarobków oraz poziomu życia poszczególnych mieszkańców. Bogaci obywatele mieszkają w swoich luksusowych apartamentach położonych w sąsiedztwie slumsów.

Tak wielkie rozwarstwienie znacznie utrudniało dotychczas dostęp indyjskich firm do wszystkich klientów.

W jaki sposób bowiem, trafić do mieszkańców najbiedniejszych dzielnic, którzy też potrzebują pewnych usług, ale posiadają ograniczenia w postaci braku dostępu do sieci czy ograniczonych funduszy?

Na pomysł wykorzystania tego niezwykle perspektywicznego rynku wpadły firmy FINO i Snapdeal, które postanowiły ułatwić nieco życie mieszkańcom slumsów i terenów wiejskich.

Sklepy internetowe

Na terenie 65 indyjskich miast powstało ponad 5000 kiosków oferujących dostęp do Internetu oraz telefonu.

Dzięki temu osoby dotychczas wykluczone będą mogły przy pomocy Internetu kupować specjalnie dla nich przygotowane produkty.

Oprócz oczywistej funkcji komercyjnej projektu, który ma na celu zarabianie przez pieniędzy, internetowe kioski mają również inny bardzo ważny aspekt.

Umożliwiają one bowiem tym, o których dotychczas nikt nie dbał dołączyć do globalnej sieci i poznać zalety, jakie niesie ze sobą dostęp do Internetu.

Ogromny rynek

CEO Snapdeal Kunal Bahl powiedział, że według wyliczeń potencjalny rynek obejmuje od 50 do 100 milionów nowych klientów oraz ponad 5 milionów gospodarstw domowych mogących chcieć skorzystać z oferty firmy.

Program Snapdeal jest bardzo dobrym przykładem na to, w jaki sposób dwie firmy potrafią połączyć swoje siły i poprzez dobrze zaplanowaną strategię stworzyć coś, co nie tylko zarabia pieniądze, ale i ułatwia życie ludziom najbardziej potrzebującym.

Na podstawie: www.blog.snapdeal.com/snapdeal-com-partners-fino-paytech-bridge-internet-divide/

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...
Pin It

Zobacz także

« »