Konsumenci sfrustrowani używaniem problematycznych produktów wreszcie doczekali się serwisu RedesignMe, w którym, za odpłatą, dzielą się swoimi pomysłami o tym, jak udoskonalić produkt i sprawić by był bardziej przyjazny dla użytkownika.
Po drugiej stronie barykady jest serwis Hollrr, który umożliwia użytkownikom promocję produktów, które po prostu kochają i chcą tą miłością zarazić innych. Startujący i będący w fazie testów serwis z Seattle – Hollrr, ma jedynie pomagać małym firmom we wprowadzaniu nowych produktów na rynek. Docelowo, ma umożliwiać klientom wirusowe rozprzestrzenianie pozytywnych opinii o produktach, które ich zdaniem zasługują na to, by odnieść sukces rynkowy.
Fani poszczególnych produktów zaczynają swoją działalność promotorską przez zapisanie się do Plemienia Zwolenników (danego produktu) – jak są nazywani w serwisie. Jeżeli dany produkt nie posiada jeszcze swoich zwolenników, poszczególna osoba może zostać swoistym prekursorem i zasugerować załodze Hollrr’a rozpoczęcie rozmów z właścicielem produktu w celu sprawdzenia czy jest on zainteresowany udziałem w projekcie.
Kiedy powstanie już Plemię Zwolenników wykorzystywane są wszelkie możliwe metody promocji, poprzez pisanie reklam przez fanów, ściąganie widgetów na ich blogi, informacje w serwisach społecznościowych typu Facebook czy Twitter oraz wysyłanie linków i e-maili do przyjaciół.
Partnerstwo Hollrr z producentami przewiduje wynagrodzenia dla członków Plemion, które są przekazywane w dwojaki sposób.
W pierwszym przypadku nagradzane są osoby, które stworzyły reklamy lub inne narzędzia promocji, poprzez które nowi użytkownicy byli kierowani na stronę produktu, a system trackingowy Hollrr’a był w stanie ich namierzyć i zidentyfikować.
W drugim przypadku przewidziana pula nagród byłaby dzielona na wszystkich członków Plemienia. Przy czym największy udział miałyby osoby, które przystąpiły do Plemienia jako jedne z pierwszych.
Każdy z użytkowników może promować maksymalnie pięć produktów. Wynagrodzenia są wypłacane za pośrednictwem konta Amazon Flexible Payment. Wykorzystuje przy tym technologię, która z łatwością i powodzeniem łączy istniejące programy afiliacyjne sprzedawcy.
Obecnie Hollrr działa wyłącznie na rynku Stanów Zjednoczonych, ale być może wkrótce zagości w skali globalnej…
Źródło: Marketing & Advertising
Zobacz także
» Konsument » RedesignMe