Agencja Carte Blanche oferuje praktykantowi-wybrańcowi szansę na 30 dniowy pobyt w apartamencie przyległym do biura. Centrum Montrealu, siedziba główna agencji i nieograniczony dostęp zarówno do w pełni wyposażonego apartamentu (oczywiście poza godzinami pracy) jak i pomieszczeń biurowych. Majstersztyk czy zasadzka?
Kreatywne idee to być albo nie być agencji. Ta zasada dotyczy nie tylko pozyskiwania i współpracy z obecnymi klientami, ale także promowania własnej marki. Kanadyjska Carte Blanche idzie jeszcze o krok dalej. Chce, by dla niej pracowali – młodzi, kreatywni, po prostu wybitni. Dlatego też organizuje casting, bo to adekwatniejsza nazwa niż niekonwencjonalna metoda rekrutacyjna…

Rys 1. Le Dortoir – casting, rekrutacja, reality show czy promocja nowego miejsca pracy?
Projekt nosi kryptonim Le Dortoir (z francuskiego dormitorium) i adresowany jest do absolwentów szkół wyższych. To pierwsza taka akcja rekrutacyjna na świecie.
Jak dostać pracę w Carte Blanche? Agencja oczekuje kandydatur osób kreatywnych, z pasją, po prostu nieszablonowych. Zainteresowani powinni przesłać swoją aplikację e-mailem. Forma dowolna – grafika, tekst, wideo; wszystko co może przekonać decydentów o kreatywności i talencie aplikującego. Jedyne ograniczenie to… 10MB pojemności przesyłki.
Krytycy twierdzą, iż cała akcja przypomina raczej wyścig o kreatywną nagrodę w kolejnym konkursie piękności agencji niż faktyczną selekcję kandydatów. Nam pozostaje czekać na rozstrzygnięcie by obiektywnie ocenić skuteczność akcji.
Więcej na www.cbcm.ca/dortoir
Foto: https://www.flickr.com/photos/23912576@N05/2962194797
Zobacz także
» IDEA » Kreatywne polowanie agencji