Beer_for_shares

Wymień piwo na akcje

20-05-2014 | IDEA

Efektywna sieć dystrybucji produktów może być źródłem sukcesu firmy. Zwłaszcza gdy przyjemne picie zimnego piwa można połączyć z… finansowym wzbogaceniem się.

Zamiast poszukiwać nowych klientów na własną rękę, australijski browar Broo powierzył to zadanie swoim zadowolonym i oddanym klientom. W zamian za polecanie i kupno piwa, klienci są nagradzani udziałami firmy.

Marka weszła na rynek w szczególnym z punktu widzenia czasie – styczniowym Australia Day, które jest celebrowane przez wszystkich mieszkańców Antypodów. Dlatego też Broo pozycjonuje się jako prawdziwie rodzima marka i w tej cesze pokłada swoją główną siłę rynkową.

Rys 1. Piwo za akcje - aulstralijski Broo łączy klientów z inwestorami

Rys 1. Piwo za akcje – aulstralijski Broo łączy klientów z inwestorami

Lokalni klienci firmy zaopatrujący się w butelki złocistego napoju nabywali jednorazowo udziały w firmie. Ponadto szansę na status współwłaściciela firmy można było uzyskać składając zamówienie online w ilości od 1 do 50 kartonów piwa. Cena kartonu browaru wynosi 54,99 dolarów australijskich, a jego zakup uprawnia do nabycia 10 darmowych akcji firmy.

Browar planuje rozdysponowanie 10 milionów akcji i stworzenie tym samym naturalnej sieci dystrybucji swojego piwa. Część przychodów jest przeznaczona na cele charytatywne. Główny nacisk jest położony na aktualne problemy mieszkańców Australii, czyli zasiłki dla powodzian.

Strategia browaru wydaje się być oryginalną w sposobie dystrybucji dóbr FMCG. Z pewnością pozyskiwanie klienta-akcjonariusza wpływa na sprzedaż produktu, wzrost przychodów i lojalnych konsumentów-współwłaścicieli browaru.

Pomysł jest na pewno wart uwagi, ze względu na dynamikę budowania sieci i kanałów dystrybucji, a także nietypowe budowanie świadomości marki wśród klientów i inwestorów.

Więcej na www.broo.com.au

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...
Pin It

Zobacz także

« »