Jedną z obserwowanych tendencji, zwłaszcza silnie zauważalnej w USA i Europie, jest zwiększony nacisk na “value equation” (z jęz. ang. równanie wartości) wśród kupujących.
Konsumenci coraz chętniej i częściej posługują się kuponami rabatowymi. Podczas zakupów czynią o wiele więcej przystanków w celu znalezienia najlepszej oferty czy ceny.
Tzw. moment of truth warunkujący finalnie zakup produktu nie jest już podejmowany przy sklepowej półce, lecz… w domu. Wielu konsumentów starannie planuje swoją listę zakupową zanim opuści mieszkanie.
Efektywna komunikacja to większa fragmentaryzacja mediów.
To wymusza na marketerach i producentach modyfikację dotychczasowej strategii. Czas eksploatowania celebrytów wyłącznie w kanale telewizyjnym bezpowrotnie minął.
Z kolei rozdrobnienie mediów wymusza indywidualne taktyki działań komunikacyjnych.
Gros aktywności przechodzi do nowych mediów odgrywając tam istotną rolę w budowaniu czy podtrzymywaniu świadomości marki.
W sieci na marketera czeka jednak wielu dróg i często nieprzetartych ścieżek – sieci społecznościowe, marketing wirusowy, etc.
Ten nowy model komunikacji oznacza bogaty zestaw narzędzi pozwalających na komunikację z klientami.
Punkt widzenia Pepsi
Jak zauważaja szefowie Pepsi, obecnej lojalności wobec takich marek koncernu jak Pepsi, Cheetos czy Lay’s nic nie zagwarantuje przyszłego sukcesu.
Stąd idee komunikacji i lokalnego różnicowania produktów. Ma to o tyle istotne znaczenie, iż dotychczasowy podział zysków w podziale: rynki rozwinięte (70%) vs rozwijające się (30%) w najbliższych latach zmieni się na korzyść tych ostatnich.
Stąd już teraz Pepsi wprowadza na hinduski rynek cytrynowy, lokalny smak Nimbooz, a w Chinach smaki bazujące na tradycyjnych ziołach leczniczych…
na podstawie: Warc
Zobacz także
» Marketing » Przebudowa marki
« 3xF:Friend, Fans, Followers Jak sprawdzić, ile jesteś wart? »