Brand - Przebudowa marki

Przebudowa marki

21-05-2014 | Marketing

Jedną z obserwowanych tendencji, zwłaszcza silnie zauważalnej w USA i Europie, jest zwiększony nacisk na “value equation” (z jęz. ang. równanie wartości) wśród kupujących.

Konsumenci coraz chętniej i częściej posługują się kuponami rabatowymi. Podczas zakupów czynią o wiele więcej przystanków w celu znalezienia najlepszej oferty czy ceny.

Tzw. moment of truth warunkujący finalnie zakup produktu nie jest już podejmowany przy sklepowej półce, lecz… w domu. Wielu konsumentów starannie planuje swoją listę zakupową zanim opuści mieszkanie.

Efektywna komunikacja to większa fragmentaryzacja mediów.

To wymusza na marketerach i producentach modyfikację dotychczasowej strategii. Czas eksploatowania celebrytów wyłącznie w kanale telewizyjnym bezpowrotnie minął.

Z kolei rozdrobnienie mediów wymusza indywidualne taktyki działań komunikacyjnych.

Gros aktywności przechodzi do nowych mediów odgrywając tam istotną rolę w budowaniu czy podtrzymywaniu świadomości marki.

W sieci na marketera czeka jednak wielu dróg i często nieprzetartych ścieżek – sieci społecznościowe, marketing wirusowy, etc.

Ten nowy model komunikacji oznacza bogaty zestaw narzędzi pozwalających na komunikację z klientami.

Punkt widzenia Pepsi

Jak zauważaja szefowie Pepsi, obecnej lojalności wobec takich marek koncernu jak Pepsi, Cheetos czy Lay’s nic nie zagwarantuje przyszłego sukcesu.

Stąd idee komunikacji i lokalnego różnicowania produktów. Ma to o tyle istotne znaczenie, iż dotychczasowy podział zysków w podziale: rynki rozwinięte (70%) vs rozwijające się (30%) w najbliższych latach zmieni się na korzyść tych ostatnich.

Stąd już teraz Pepsi wprowadza na hinduski rynek cytrynowy, lokalny smak Nimbooz, a w Chinach smaki bazujące na tradycyjnych ziołach leczniczych…

na podstawie: Warc

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...
Pin It

Zobacz także

« »